Petventures, som lanserades 30 september av Jumpgates dotterbolag Tivolas Games, har nominerats i kategorin bästa mobilspel av juryn för Deutsche Entwicklerpreis 2021. Priset delas ut vid Cologne Game Lab i Köln och vinnarna kommer att offentliggöras den 9 december.

Jumpgates VD Harald Riegler kommenterar: ”Det tyska spelutvecklarpriset är en prestigefylld utmärkelse i den tyska spelbranschen och vi är glada och tacksamma för att Tivola har nominerats för Petventures. Spelet har fått ett bra mottagande av spelarna med förhållandevis många dagliga nedladdningar, trots en del tekniska problem som teamet arbetar med att lösa. Vi ser att spelet har potential och fortsätter utvecklingen, med målet att Petventures ska bli ett topp-spel i Tivolaportföljen baserat på intäkter”.

Denna information är sådan information som Jumpgate AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 november 2021 klockan 10.30 CET