Jumpgates portföljbolag Tivola Games har mjuklanserat Buster’s Journey i Kanada. Spelet har utvecklats av Tableflip Entertainment och förläggs av Tivola.

I spelet hjälper räddningshunden Buster olika djur i nöd, men först måste han finna alla dolda ting. Sök efter de dolda föremålen, finn även de minsta, men skynda dig för katten i trädet behöver hjälp. I Buster´s Journey räddar spelaren en mängd olika djur inklusive katter, hundar och många fler. Innan de är säkra måste Buster söka efter föremål som rep, en karta eller stegen i trädgåren. Några saker kan vara svåra att finna, men boosters kan användas för att hjälpa till att finna Busters djurvänner. Fyll Buster med energi och ge honom belöningar för att hjälpa honom att genomföra sin äventyrliga resa.

Spelinnehåll

• En mängd olika nivåer att utforska
  • Utmanande uppdrag
  • Söta djur i nöd
  • Vackra scener
  • Boosters och power ups

Länk till speltrailer:

Don Geyer VD, Jumpgate AB Telefon: 0705 – 54 73 33 E-post: don@jumpgategames.se

Jumpgate AB är en oberoende spelgrupp som grundades 2011 och omfattar den Visbybaserade spelstudion Tableflip Entertainment samt Hamburgbaserade Tivola Games och gameXcite. Koncernen producerar och förlägger egna spel samt utvecklar spel och andra digitala produkter på uppdrag av externa företag. Gruppens bolag har etablerade samarbeten med starka industripartners och spännande produktportföljer med stor potential. Koncernen verkar på den globala marknaden, distribuerar sina spel världen över och har ett stort internationellt nätverk. För mer information se: www.jumpgategames.se

Denna information är sådan information som Jumpgate AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 juli 2021 klockan  11.00 CEST.