Jumpgates portföljbolag Tivola Games mjuklanserar i dag den 9 juli Petventures i Kanada. Mjuklanseringen är ett viktigt led i förberedelserna inför den globala lanseringen.

I Petventures befinner sig spelaren i en vacker fjälldal tillsammans med en mängd olika djur. Genom att ta hand om, mata och klappa djuren vinner spelaren deras förtroende. Djuren kan tränas och under spelets gång utforskas deras unika personligheter och historier. Den lilla röda pandan Zanda guidar spelaren genom spelet som är fulllt av mini-äventyr.

Spelinnehåll:

• 49 unika karaktärer – fjälldalen är ett hem för så väl vilda djur som husdjur.
  • Spännande utmaningar – få tillgång till nya djur, vinn deras förtroende och träna dem för delade äventyr. Ta hand om dem med resurser från din trädgård eller damm. Dolda skatter väntar, som hjälper till att uppgradera fjälldalen för att göra plats för ytterligare vänner.
  • Gör världen lite bättre – fjälldalen är en idealisk tillflyktsort för alla djur. Fjäll, floder och gröna ängar ger djuren frihet och allt de behöver för att vara lyckliga. Skicka djuren på expeditioner för att återskoga skogarna, återuppbygga dammarna och mycket mer.
  • Lär känna djuren – varje djur har sin egen historia. Utforska mer om deras förflutna genom att knyta närmare band till dem. Både vackra och tragiska djurberättelser väntar och dokumenteras i en klippbok.

Länk till speltrailer:

Don Geyer VD, Jumpgate AB Telefon: 0705 – 54 73 33 E-post: don@jumpgategames.se

Denna information är sådan information som Jumpgate AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 juli 2021 klockan 13:33 CEST.