Jumpgate har lanserat Wildshade globalt och spelet är tillgängligt för iOS och Android. Spelet utvecklas och förläggs av Jumpgates dotterbolag Tivola Games.

“Wildshade är äntligen ute och vi är väldigt nöjda med resultatet och den första reaktionen från spelarna. Utvecklingsteamet har gjort ett mycket fint jobb och de interna förväntningarna på spelet är högt ställda. Nu följer det viktiga arbetet med att bygga vidare på spelarbasen och följa upp med nytt spännande innehåll och regelbundna uppdateringar. Vi har redan en bra bild av efterfrågade funktioner och önskemål från spelarna om hur vi ska vidareutveckla spelet och arbetet med Wildshade fortsätter med stort fokus. De kommande veckorna och månaderna kommer att bli spännande”, säger Harald Riegler, VD Jumpgate AB.

I spelet avlar spelaren fram sina drömhästar i över 40 miljoner möjliga kombinationer, utrustar hästarna individuellt med den rätta utrustningen och visar sig värdig de legendariska Wildshade-hästarna genom att vinna magiska hästkapplöpningar i en fantastisk värld full av äventyr.

Spelinnehåll:

• En mängd länder och världar att tävla i
  • Avel av drömhästar i miljontals kombinationer
  • Varje häst är speciell, med unika talanger och egenskaper
  • Individuell utrustning, hårfärg och hårstil
  • Individualiserade ryttare

Denna information är sådan information som Jumpgate AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 november 2021 klockan 08.00 CET.