gameXcites Idle Asterix har lanserats i öppen beta på Android och studion samlar nu in data, analyserar viktiga indikatorer (KPI:er) och finjusterar spelet. Produkten håller hög kvalitet, har fått bra respons från spelarna och kommer att lanseras fullt ut under sommaren.

Under denna vecka inleds arbetet med media, sociala medieplattformar och att bygga upp och engagera spelarbasen inför Tivola Games kommande lansering Cat Rescue Story. Spelet planeras för lansering under hösten och har uppnått högt ställda kvalitetsmål under utvecklingen.

Inom Tivola fortsätter arbetet med monetiseringen och utvecklingen av enspelarkampanjen i Wildshade. Feedback från spelarna har varit mycket positiv och nu när kampanjen fungerar bra och skapar spelarvärde fokuserar teamet på att optimera monetiseringen.

Tivola och Tableflip Entertainment arbetar med porteringen och vidareutvecklingen av Animal Hospital och Wildshade, som utgör de två första spelen av tre i det nyligen annonserade förlagsavtalet med den franska förläggaren NACON.

“Vi har lagt mycket tid på affärsutveckling under våren, vilket har resulterat i Jumpgates första större utvecklingsavtal med tredjepartsfinansiering tillsammans med NACON, som meddelades i samband med Q1-rapporten. Denna typ av avtal ökar intäkterna från de titlar som vi utvecklar och förlägger internt och reflekterar en anpassning av bolagets strategi. Samarbeten som bygger på extern projektfinansiering ger ökad finansiell stabilitet, samtidigt som de medför omfattande skalerbar uppsida. Dessutom hjälper det oss att öka värdet på våra immateriella rättigheter genom att ta våra spel till stora spelplattformar som PlayStation, Nintendo Switch och Microsoft Xbox. Arbetet fortskrider med sikte på att kunna presentera fler större affärer under de kommande månaderna. Jag ser också mycket positivt på de pågående och kommande lanseringarna som kommer att bli spännande att följa under de kommande veckorna och månaderna,” säger Harald Riegler, VD Jumpgate AB.