Three Gates AB har ingått ett nytt licensavtal med Atari®, ett av världens mest ikoniska konsumentvarumärken och producenter av interaktiv underhållning, om att utveckla nya mobilspel baserade på de klassiska Atarispelen Asteroids®, Fatal Run och Submarine Commander®. Spelen kommer att ha Atari som förläggare. Three Gates bär merparten av utvecklingskostnaderna och har del i intäkterna från spelen utifrån en intäktsfördelningsmodell.

“Vi är mycket nöjda över att fördjupa relationen med Atari med två ytterligare klassiska titlar. Detta är ännu ett steg efter Asteroids mot vad vi tror och hoppas ska bli ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete med Atari”, säger Don Geyer, vd för Three Gates.

”Arbetet som Three Gates har gjort hittills med Asteroids är väldigt lovande och det ska bli spännande att se vad vi kan åstadkomma tillsammans med de här tre titlarna”, säger Jean-Marcel Nicolai, COO på Atari.

Bolagen kommer att släppa mer information om de nya projekten i takt med att de utvecklas.

Don Geyer VD, Three Gates AB Telefon: 0705 – 54 73 33 E-post: don@threegates.se

Three Gates AB är ett oberoende spelutvecklingsbolag som grundades 2011. Bolaget producerar såväl egna spel som utvecklar spel och andra digitala produkter på uppdrag av externa företag. Bolaget har etablerade samarbeten med starka industripartners och en spännande produktportfölj med stor potential. Three Gates verkar på den globala marknaden och distribuerar sina spel världen över och har ett stort internationellt nätverk. För mer information se: www.threegates.se

About Atari

Atari is an interactive entertainment company. As an iconic brand that transcends generations and audiences, the company is globally recognized for its multi-platform, interactive entertainment and licensed products. Atari owns and/or manages a portfolio of more than 200 games and franchises, including world-renowned brands like Asteroids®, Centipede®, Missile Command®, Pong® and RollerCoaster Tycoon®. Atari has offices in New York and Paris. Visit the company online at www.Atari.com.

Denna information är sådan information som Three Gates AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 april 2019 klockan 08:30 CEST.