QW1A7989
I samband med Pro Bull Riders (”PBR”) event i Sioux Falls i South Dakota genomfördes en demonstration av 8 to Glory för konsol, som gav alla ryttare möjlighet att testa spelet och ge professionell feedback. Spelet visades även upp för PBR:s ledning i samband med ett möte om marknadsföringskampanjen inför lanseringen i slutet av andra kvartalet.

”Det var kul att se ryttarnas reaktioner. Framför allt när de mötte tjurar i spelet som de har en speciell relation till i verkligheten. För mig var det dock extra häftigt att se tjurarna in-action i arenan och i sina stall eftersom tjurarna är vad jag jobbat mest på i spelet”, säger Evelina Foxberg, spelgrafiker, Three Gates.

”Vi har genomfört omfattande speltestning i studion och med hjälp av professionella speltestningstjänster, men det var verkligen tillfredställande att se de riktiga PBR-ryttarna och våra partners på PBR ha så kul när de prövade spelet. Vi kommer att hålla en ny demo den 4:e maj i Las Vegas vid eventet ”The Last Cowboy Standing” och ser fram emot att lansera spelet till de lojala PBR-fansen”, säger Don Geyer”, VD Three Gates.

Three Gates AB är ett oberoende spelutvecklingsbolag som grundades 2011. Bolaget producerar såväl egna spel som utvecklar spel och andra digitala produkter på uppdrag av externa företag. Bolaget har etablerade samarbeten med starka industripartners och en spännande produktportfölj med stor potential. Three Gates verkar på den globala marknaden och distribuerar sina spel världen över och har ett stort internationellt nätverk. För mer information se: www.threegates.se

Don Geyer VD, Three Gates AB
Telefon: 0705 – 54 73 33