THQ Nordic och Three Gates meddelar i dag att 8 to Glory – the official game of the PBR (Professional Bull Riders) – nu finns tillgängligt på butikshyllorna hos Walmart, Gamestop och andra handlare runt om i världen. Detta kompletterar den digitala versionen av spelet, som nu finns i 246 länder, vilket gör det möjligt för bull riding-fans över hela världen att köpa och spela spelet.

8 to Glory fångar ”the thrills and spills of the most punishing sport on dirt” och finns nu tillgängligt för PlayStation 4 och Xbox One (pris i handeln $29.99/€29.99).

“Även om vi är stationerade långt ifrån sportens centrum, så har vi i teamet på THQ Nordic stor respekt för intensiteten och den atletiska förmågan hos professional bull riders,” säger Ken George, THQ Nordic. ”Vi vet att teamet hos Three Gates har föresatt sig att porträttera den mest autentiska bull riding-upplevelse som finns tillgänglig, och vi ser fram emot att få se hur spelarna reagerar när vi lanserar 8 to Glory världen över.”

”8 to Glory är nu i full distribution, vilket gör det möjligt för fansen att plocka upp det enda officiellt licensierade bull riding-spelet för konsoler, vilket inkluderar arenorna, de riktiga ryttarna och autentisk poängsättning,” säger Don Geyer, vd för Three Gates. ”fans till PBR och bull riding-sporten som spelar spel borde definitivt pröva om de har det som krävs för att ta sig an en en-tons tjur från tryggheten hemma i soffan!”

I 8 to Glory följer spelarna den riktiga säsongen 25th PBR: Unleash the Beast, sportens premier tour som sträcker sig över 27 event över hela USA och kulminerar i PBR World Finals i Las Vegas. Allt som gör den professionella Bull Riding-sporten till en av världens snabbast växande finns med i 8 to Glory, inklusive de professionella ryttarna från hela världen och de främsta tjurarna på planeten. 8 to Glory innehåller även versus play, så att vänner kan tävla mot varandra för att avgöra vem som blir ”Last Cowboy Standing”.

”Med fans överallt som gör sig redo för PBR World Finals i Las Vegas från 7 – 11 november, så kunde timingen för den globala lanseringen av 8 to Glory i butik inte vara bättre,” säger John Sohigian, VP Consumer Products, PBR. “Vi är jätteglada över att ha så framstående detaljhandelspartners som erbjuder detta realistiska och roliga bull riding-spel till våra passionerade fans.”

Don Geyer VD, Three Gates AB Telefon: 0705 – 54 73 33 E-post: don@threegates.se

Three Gates AB är ett oberoende spelutvecklingsbolag som grundades 2011. Bolaget producerar såväl egna spel som utvecklar spel och andra digitala produkter på uppdrag av externa företag. Bolaget har etablerade samarbeten med starka industripartners och en spännande produktportfölj med stor potential. Three Gates verkar på den globala marknaden och distribuerar sina spel världen över och har ett stort internationellt nätverk. För mer information se: www.threegates.se

Denna information är sådan information som Three Gates AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 oktober 2018.